De saleskracht van eventmarketing

De kracht van eventmarketing. We weten dat er veel kansen liggen. Ook dit jaar zijn er weer opvallende cijfers in het onderzoek van EventTrack onderzoek van Eventmarketer.com, die spreken voor de kracht en toekomst van live. 85% is meer bereid om tot een aankoop over te gaan na deelname aan een event of experience. En 84% van de merken gebruikt events en experiences als een belangrijk en geïntegreerd onderdeel van hun marketingcampagnes.

Goed om te weten: het ongelooflijk hoge percentage van 91% met betrekking tot de positieve perceptie van een merk als gevolg van een merkbelevenis, een event of experience. Een aantal jaar geleden bleef dit nog steken op zo’n 70%.

Bedrijfsbrede marketingcampagnes

Een andere duidelijke zichtbare trend is het integreren van events en live onderdelen in de bedrijfsbrede marketingcampagnes. Zo citeren de onderzoekers van het EventTrack onderzoek een marketingverantwoordelijke:

De volledige integratie binnen alle trajecten, campagnes en communicatiestrategieën, inclusief strategische doelen, is onze grootste kans.

84%: Ja, events/experiences zijn onderdeel van onze geïntegreerde marketingcampagnes
16%: Nee, events/experiences zijn GEEN onderdeel van onze geïntegreerde marketingcampagnes

Events en experiences zijn zeer krachtig en impactvol om mensen tot aankoop aan te zetten. Daarnaast dragen events en experiences significant bij aan hoe mensen over een merk denken: zowel het gevoel over als de perceptie van een merk blijkt versterkt na het ondergaan van een merkbeleving.

Wil je meer te weten komen over de waarde van events en over onze dienst Event Development? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Dit artikel is opgesteld o.b.v. 2 artikelen op Eventbranche.nl.
84% van alle merken gebruikt events als belangrijk onderdeel van marketingcampagnes
De grote saleskracht van eventmarketing: 85% is na een event bereid tot aankoop

 

Neem contact met ons op!

Maandelijkse inspiratie & updates ontvangen?

Share This